הביקורות הרבות שעלו בבתי הספר לפסיכומטרי ובגרויות, כלפי אי ידיעתו של הסטודנט אילו מהפרקים הינם פרקי פיילוט, ובכך, הארכת משכו של המבחן הפסיכומטרי והטלת עול כבד על גבם של הסטודנטים, הוליכו לידי שיקולים כבדי משקל בדבר שינויים אשר עתידים לבוא במבחן הפסיכומטרי.
בחינות הפסיכומטרי והבגרויות הן בחינות, שבראש ובראשונה, צריכות להיות מותאמות לטובת הסטודנטים, לכן כפי שבבחינות הבגרות באנגלית נעשו שינויים בתוכן הבחינה ובחלוקתה לפרקים, שינויים שהוכיחו את העלייה ברף הציונים, כך גם השינויים העתידים לבוא בבחינת הפסיכומטרי, באים במטרה לשפר ולהטיב את תנאיו וציוניו של הסטודנט הישראלי.
מבין הדיונים הרבים שנערכו בנושאי הפסיכומטרי והבגרויות, עלתה בעיית הסגנון האישי, כלומר, עלו טענות שהסטודנט אינו יכול לבטא יכולות אישיות, כמו סגנון כתיבה, חוות דעת, יכולת ביטוי ותכונות נוספות, אשר יכולים להועיל לו בכניסתו למוסד אקדמאי נבחר. עתה, נבחנת האפשרות להוסיף קטע כתיבה בבחינת הפסיכומטרי, קטע אשר יבטא את יכולת הכתיבה של הסטודנט, יכולת ההתנסחות שלו, סגנון אישי, ותכונות נוספות שידגישו את הפן האישי של הסטודנט, לצד היכולת הלימודית שלו.
שינוי נוסף שנובע מתלונות של הסטודנטים בבתי הספר המקצועיים לפסיכומטרי ובגרויות, הן בנוגע לשכלול הציון הסופי. כעת, מתחלק הציון לשלושה קטגוריות: מתמטיקה, אנגלית ועברית, כששלושתם בעלי משקל זהה בציון הסופי. בזכות החלוקה של המקצועות למקצועות ריאליים ומקצועות הומניים, דורשים הסטודנטים לחלק את הציון בהתאם: ציון של החלק ההומני בבחינה וציון לחלק הריאלי של הבחינה, כך יוכלו התלמידים לבחור את המקצוע המתאים ביותר עבורם, ובהתאם, לסייע למוסדות האקדמאיים לבחור את הסטודנטים הטובים ביותר עבורם, בהתאם למקצוע אשר נלמד בפקולטה.
בחינות הפסיכומטרי והבגרויות צריכות להיות מותאמות עבור הסטודנטים, בתנאים נוחים שיסייעו להוציא את הציון המקסימאלי. שינויים בבחינה הפסיכומטרית כדוגמת כתיבת קטע אישי, או חלוקת הציונים לציונים ריאליים וציונים הומניים, עשויה לסייע להצלחתו של הסטודנט הישראלי בקבלה למוסד האקדמאי המועדף עליו.